Situácii na cestách v Prešovskom kraji pomôže viac takých investícií ako Branisk

12.02.2004 Celý región

Uvedenie do prevádzky cestného tunela popod horský masív Branisko na rozhraní okresov Prešov a Levoča výrazne zlepšilo dopravnú situáciu v tomto jednom z kri...
Uvedenie do prevádzky cestného tunela popod horský masív Branisko na rozhraní okresov Prešov a Levoča výrazne zlepšilo dopravnú situáciu v tomto jednom z kritických úsekov na cestách Prešovského kraja. Počas prvého polroka jeho fungovania, t. j. od júla 2003, zaznamenali priamo v ňom len dve menšie dopravné nehody, zatiaľ čo v rovnakom období roka 2002 sa ich stalo na cestnom ťahu cez horský masív až 22.

Na tomto príklade riaditeľ Krajského dopravného inšpektorátu v Prešove Juraj Dravecký na tlačovej konferencii 10. februára dokumentoval čoraz výraznejšiu závislosť dopravnej nehodovosti v kraji od dopravno-technickej infraštruktúry. Komplikuje ju aj fakt, že v roku 2003 polícia v kraji zaevidovala asi päť tisíc nových automobilov a okolo 4500 nových vodičov.
Na území kraja za rok 2003 zaznamenali 6879 nehôd, čo je o 774 viac oproti roku 2002. Na 97 osôb vzrástol počet obetí, rok pred tým ich bolo o 24 menej. Polícia odhadla škodu na havarovaných autách na vyše 471 miliónov Sk, čo je o vyše 99, 2 milióna viac ako v roku 2002. Najviac ľudských obetí - deväť - si vyžiadal úsek cesty I/18 medzi obcami Švábovce - Jánovce v okrese Poprad. Je už stabilne jeden z najnebezpečnejších v kraji. V tomto okrese je ešte podobný úsek na tej istej ceste, medzi Svitom a Štrbou, vlani tu pri nehodách zomreli ôsmi ľudia. Ten istý počet obetí si vyžiadali aj nehody na úseku medzi Belou nad Cirochou a Dlhým nad Cirochou v okrese Snina.
Krajské riaditeľstvo Policajného zboru SR v Prešove má so Slovenskou správou ciest dohodu o spolupráci na prevádzke tunela Branisko. Dravecký konštatoval, že po doterajších skúsenostiach nenavrhujú napr. zvýšenie dopravnej rýchlosti tunelom, ktorá je v súčasnosti 60 km/h.

(jj)
 

Vyberte región